10318707
CSIRO razvija silikonske smole pogodne za 3D ispis medicinskih dijelova

3D zubni uređaji, slušni aparati i kohlearni implantati neki su od potencijalnih medicinskih dijelova za koje CSIRO vjeruje da se nove silikonske smole mogu koristiti za proizvodnju..
1 d
10306011
Kina planira izgraditi prvi “čisti” komercijalni nuklearni reaktor

Kina ima u planu izgradnju prvog “čistog” komercijalnog nuklearnog reaktora koji će koristiti tekući torij i rastopljenu sol. Prvi prototip reaktora trebao bi biti spreman u kolovozu, a prva ispitivanja očekuju se u rujnu. Svoju punu veličinu, komercijalni reaktor trebao bi dostići do 2030. godine. Nova tehnologija neće biti samo ekološki prihvatljivija, već će i […..
3 d
10279122
Moždani valovi paraliziranog čovjeka pretvoreni u govor

Američki istraživači su prvi put na svijetu razvili neuroprotetski uređaj koji je uspješno preveo moždane valove paraliziranog čovjeka u cjelovite rečenice. David Moses, inženjer sa Sveučilišta u San Franciscu (UCSF) i jedan od vodećih autora studije u New England Journal of Medicine objavili su da je ovo važna tehnološka prekretnica za osobu koja ne može […..
21.07.2021 23:35:56
10272853
Znanstvenici stvorili nosivi uređaj koji se puni pomoću ljudskog znoja

Sadašnji nosivi uređaji za svoj rad trebaju baterije, ali to bi se uskoro moglo promijeniti. Novi moderni uređaji možda bi mogli raditi bez ograničenja, s obzirom na to da su istraživači razvili način da energiju crpe iz ljudskog znoja. Istraživači sa Sveučilišta u San Diegu kreirali su nosivi uređaj koji kad se nosi na vrhu […..
20.07.2021 23:13:45
10260216
U Nizozemskoj predstavljena najduža solarna biciklistička staza

Vlasti centralne provincije Utrecht u Nizozemskoj otvorile su najdužu solarnu biciklističku stazu na svijetu koja proizvodi električnu energiju, povezujući tako održivu energiju s prijevozom bez emisije štetnih plinova. Učenici jedne lokalne osnovne škole prvi su se provozali stazom dugom 330 metara, koja se nalazi u selu Maartensdijk, blizu Utrechta. Staza se sastoji od betonskih blokova […..
18.07.2021 22:41:08
10255829
S Bezosom će u svemir poletjeti i 18-godišnjak

Osamnaestogodišnji student fizike čiji se otac nalazi na čelu tvrtke Somerset Capital Partners, pridružit će se Jeff Bezosu na turističkom putovanju u svemir, koje 20. srpnja organizira tvrtke Blue Origin i tako će postati najmlađa osoba u svemiru. Tvrtka Blue Origin priopćila je u četvrtak da će se Oliver Daemen pridružiti četveročlanoj civilnoj posadi na […..
17.07.2021 22:21:25
10242712
Istraživači rade na mikroskopu koji će snimati 3D slike stanica u stvarnom vremenu

Postoji ograničenje onoga što možete naučiti o stanicama iz 2D slika, a stvaranje 3D je vremenski zahtjevniji proces i samim time revolucionaran. Sada su znanstvenici iz UT Southwestern Centra razvili novi “jednostavan i isplativ” uređaj sposoban za snimanje fotografija iz više uglova koji se može naknadno ugraditi u postojeće laboratorijske mikroskope. Tim kaže da je […..
15.07.2021 15:43:48
10229030
Njemački laboratorij Eluthia obustavlja upotrebu BGI prenatalnih testova zbog moguće zloupotrebe podataka

Njemačka tvrtka Eluthia GmbH, koje nudi dijagnostičke testove krvi mogućih genetskih abnormalnosti fetusa, priopćila je u ponedjeljak da će obustaviti upotrebu prenatalnog testa krvi za trudnice kineske tvrtke BGI Group, dok razmatra potencijalne mjere za zaštitu privatnosti podataka svojih korisnika. Naime, prošli tjedan je njemački tabloid Bild objavio da Kina prikuplja genetske podatke njemački..
13.07.2021 15:08:53
10225371
Kineski znanstvenici tvrde da sada imaju najsnažnije kvantno računalo na svijetu

Tim istraživača u Kini tvrdi da je njihovo novo računalo daleko moćnije od bilo kojeg prije njega, uključujući i najbolji napor megakorporacije Google. U preprintu otpremljenom na arXiv, istraživači tvrde da je njihovo kvantno računalo uspjelo riješiti problem koristeći 56 od svojih 66 kubita, kvantni ekvivalent bitova u konvencionalnom računalu. To je korak više od […..
13.07.2021 02:53:03
10218875
Njemački znanstvenici rade na dronovima koji će detektirati ljude koji viču

Unatoč tome što zvuči kao scena iz nekog sci-fi filma, dronovi će imati vrlo korisnu zadaću. Istraživači s njemačkog Instituta Fraunhofer razvijaju dronove koji pomažu spasiocima da brže pronađu ljude koji su zarobljeni ili ozlijeđeni u izvanrednim situacijama. Dronovi su opremljeni nizom mikrofona koje koriste za “slušanje zvuka”, a koriste se i tehnikama obrade poput […..
12.07.2021 02:34:52
1
10196296
Umjetna inteligencija i političari zaokupljeni mobitelima

Većina nas se sigurno u određenom trenutku našla u situaciji da gleda u svoj mobitel tijekom dosadnog poslovnog sastanka, a isto vrijedi i za političare. Međutim, s obzirom da je riječ o ljudima koje financiraju porezni obveznici, ipak bi trebali biti oprezniji i kontrolirati korištenje mobitela tijekom bitnih rasprava. U Belgiji su političari postali meta […..
08.07.2021 01:38:51
1
10182720
U periodu od 2010. do 2018. godine, emisija stakleničkih plinova povećala se za 11 posto

Bečko Sveučilište prirodnih resursa i znanosti (BOKU) i Institut za istraživanje utjecaja klime u Berlinu objavili su analizu uzročnika emisije ugljičnog dioksida. Tim sastavljen od 30 renomiranih znanstvenika sa šest kontinenata analizirao je i pokretače emisije stakleničkih plinova poput energetske potrošnje, ekonomskog rasta, energetske efikasnosti i intenziteta ugljika u razdoblju od 2000. do ..
06.07.2021 01:02:53
10176054
Kineski astronauti po prvi put u svemirskoj šetnji

Dva kineska astronauta obavili su svemirsku šetnju iz nove orbitalne kapsule Shenzhou kako bi postavili kamere i osposobili 15-metarski robotizirani instrument s funkcijom umjetne ruke. Astronauti Liu Boming i Tang Hongbo prikazani su na državnoj televiziji kako prelaze rampu iz orbitalne kapsule u svemir. Treći član posade, zapovjednik Nie Haisheng, ostao je u letjelici, prenosi […..
05.07.2021 00:44:24
10171834
Zašto neki ljudi imaju problem s razlikovanjem desno i lijevo (i zašto je to važno)?

Imate li ikad problema s određivanjem što je lijevo, a što desno? Primjerice, kada vozite u autoškoli i instruktor vam kaže da skrenete lijevo, a vi zastanete, i ne možete odrediti koji je smjer lijevo. Ako je odgovor potvrdan, ne brinite, niste sami – značajni udio populacije ima problema s razlikovanjem desnog i lijevog. Diskriminacija […..